OBS!! Se ändrade rutiner med hänsyn till Folkhälsomyndighetens rekommendationer:
Ändrade rutiner gällande felanmälningar och kundbesök
VI BRYR OSS OM DIG Säkerheten och hälsan hos våra medarbetare, hyresgäster och kunder är alltid vår högsta prioritet och vi gör allt för att våra arbetsplatser och hyreshus ska vara en så trygg plats som möjligt. Med omtanke för varandra, och med respekt för Folkhälsomyndighetens rekommendationer, är vi måna om att hålla avstånd. För att minska risken att bidra till smittspridning av coronavirus har vi nu beslutat att tillfälligt förändra vårt arbetssätt inne i lägenheterna. Tillsvidare kommer vi endast att åtgärda de mest akuta felen. Exempel på akuta ärenden är:
- Trasiga vitvaror (spis, diskmaskin, kyl och frys)
- Stopp i avlopp eller avsaknad av vatten
- Vattenläckor
- Avsaknad av el i lägenhet
- Fönster och dörrar som inte går att stänga
- Lås i ytterdörr
Vi uppskattar alla möten med våra hyresgäster, men inte just i den rådande situation vi nu befinner oss i. Tills vidare kommer vi inte att ta emot några kundbesök, kontakta oss istället via mail eller telefon 0340-66 64 74. (Telefontid måndag-fredag 09.30-11.30). Det såklart även bra att felanmäla via Mina sidor.
FELANMÄLAN
För att göra en felanmälan så loggar du in på Mina sidor och väljer felanmälan i menyn till vänster. Alternativt ringer du in din felanmälan under vardagar mellan kl. 09.30 - 11.30 på telefon nr: 0340-66 64 74. Vid akuta ärenden efter vår ordinarie felanmälanstid, hamnar ditt samtal i en växel som inte bemannas av oss på Derome. De behandlar endast akuta ärenden och rapporterar inte vidare ärenden som inte är akuta, så har du inte ett akut ärende som nedan så gör en felanmälan på mina sidor eller ringer till oss på våra öppettider.
JOUR FELANMÄLAN
Vid akuta ärenden, så som
- stopp i avlopp som du inte själv kan åtgärda
- sprutande vatten
- förlorad elförsörjning
- brand, efter att brandkår kontaktats
- helt avsaknad av värme eller varmvatten
- annan fara för fastigheten
ska jouren kontaktas. Ring 0340 - 66 64 74 dygnet runt.
|
Tips:
Tänk på att när man gör felanmälan på Mina sidor så kommer ert ärende till rätt person direkt. Du kan även hålla utkik efter återkoppling eller våra svar där.
|
|